Itt a BAGDAYS! És velük 15% kedvezmény mindenre! Írja be a kosárba a kedvezmény kódját BAGDAYS A rendezvény végéig 4d 2h 27m

Bezárás

Divat ikon: Calvin Klein Divat ikon: Calvin Klein

Divat ikon: Calvin Klein

Michaela Hustáková

Michaela Hustáková

28. 01. 2023

Modern. Stílusos. A divatcég termékei és az általa megtestesített életstílus révén annyira összefonódott társadalmunkkal, hogy valami teljesen egyedit hozott létre. Vessünk egy pillantást a világ egyik legikonikusabb divatmárkájának - Calvin Klein - történetére és jelentőségére.

A Calvin Klein 1968-ban nyitotta meg első üzletét a New York Hotelben, New York Cityben. Kezdetben friss, de visszafogott kabátokat és ruhákat tartalmazó kollekcióját mutatta be. Az üzlet gyorsan népszerűvé vált a divatszakmában, és alig egy évvel később már a Vogue magazin címlapján szerepelt. Ami egy induló divatipari márka számára valóra vált álom.

Ahogy a kezdeti kollekció népszerűsége nőtt, Klein elkezdett terjeszkedni más divatágakra, például sportruházatra, kabátokra és fehérneműkre. Calvin Klein három egymást követő éven át volt a Coty America Fashion Critics rangos díjának birtokosa kollekcióiért. 1977-ben a Calvin Klein forgalma már évi 30 millió dollár körül volt, és még mindig bővítette kínálatát. Fokozatosan sálakkal, cipőkkel, övekkel, szőrmebundákkal, kozmetikumokkal, farmerekkel és napszemüvegekkel egészítette ki a kínálatot.

Az 1970-es évek végén a Calvin Klein farmernadrág olyannyira várt termék volt, hogy csak az első héten több mint 200 000 darabot adtak el belőle. Ugyanez volt a helyzet a fehérneműkkel, amelyekhez Mark Wahlberg kölcsönözte az arcát (és a testét) az 1990-es években. Ez a hirdetés világszerte szenzációvá vált.

Klein már az 1970-es években híres tervező volt, de csak az 1980-as években vált igazán ismertté. Az eladások folyamatosan emelkedtek, és 1984-ben már több mint 600 millió dollárt keresett évente.

Akkoriban a Calvin Klein ruhákat már több mint 12 000 üzletben árulták csak az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Írországban, Ausztráliában és Japánban.

A márka népszerűsége az 1990-es években tovább nőtt, elsősorban a sportruházat- és fehérnemű-kollekcióknak, valamint újabban a parfümöknek köszönhetően. Klein 1993-ban még a legjobb amerikai tervezőnek járó díjat is megkapta. Helye a divathírességek csarnokában megpecsételődött.

Ma a világ egyik leghíresebb divatmárkája. Hírességek egész sora kölcsönzi arcát az új Calvin Klein-kollekciókhoz, és viseli a ruhákat. Napjainkban a divatos kiegészítők, mint a kézitáskák, táskák, övek és pénztárcák tükrözik a világméretű jelenséggé vált márka stílusát és minőségét. Büszkék vagyunk arra, hogy itt a Kabelečkyben a legújabb kollekciók Calvin Klein divatkiegészítőinek választékát élvezheti.

Michaela Hustáková

Michaela Hustáková

Az írás kislánykora óta nagy szenvedélye. Hivatásszerűen azonban 2017 óta ír. Különösen a divathoz és az életmódhoz kapcsolódó témák érdeklik. Nemcsak a cikkírás, hanem a weboldal- szövegírás és az e-mail marketing is a fő profilja. Arra törekszik, hogy cikkei és szövegei egyszerre legyenek magával ragadóak, hasznosak és szórakoztatóak.