Panaszkezelési eljárás

A panaszkezelési eljárás a Hanio s.r.o által értékesített árukra vonatkozik, azonosító: 06066836, székhelye: Rebešovická 912/35a, 643 00, Brno - Chrlice (a továbbiakban eladó).

1. HIBÁS TELJESÍTÉSBŐL SZÁRMAZÓ JOGOK

  • 1.1. A szerződő felek jogaira és kötelezettségeire a hibás teljesítésből eredő jogok tekintetében a vonatkozó általános érvényű jogszabályok (különösen a Polgári Törvénykönyv 1914-1925. §-ai, 2099-2117. §-ai és 2161-2174. §-ai) az irányadók.
  • 1.2 Az Eladó felelős a Vevővel szemben, hogy az áru az átvételkor hibátlan állapotban legyen. Az eladó különösen azért felel a vevővel szemben, hogy abban az időpontban, amikor a vevő átvette az árut:
  • - az áru rendelkezik a felek közötti megállapodás szerinti jellemzőkkel, megállapodás hiányában pedig a gyártó vagy az eladó által leírt jellemzőkkel, illetve a vevő által az áru jellegére és az általuk végzett reklámozás alapján elvárt jellemzőkkel, az áru alkalmas arra a célra, amelyre az eladó állítása szerint használni kívánják, vagy amelyre az ilyen jellegű árukat általában használják, az áru minőségében vagy kivitelezésében megfelel az elfogadott mintának vagy mintadarabnak, ha a minőséget vagy kivitelezést az elfogadott minta vagy mintadarab alapján határozták meg, az áru megfelelő mennyiségű, méretű vagy súlyú, és az áru megfelel a jogszabályi követelményeknek.
  • 1.3 Ha a hiba az átvételtől számított hat hónapon belül jelentkezik, az árut úgy kell tekinteni, hogy az átvételkor hibás volt.
  • 1.4 Ha a termék nem rendelkezik a fent említett jellemzőkkel, a fogyasztó követelheti egy új, hibátlan termék szállítását is, kivéve, ha ez a hiba jellege miatt aránytalan, de ha a hiba csak a termék egy részét érinti, a fogyasztó csak a rész kicserélését követelheti; ha ez nem lehetséges, elállhat a szerződéstől. Ha azonban ez a hiba jellege miatt aránytalan, különösen, ha a hiba indokolatlan késedelem nélkül eltávolítható, a fogyasztónak joga van a hiba ingyenes eltávolítására. A fogyasztónak jogában áll új terméket szállíttatni vagy alkatrészt kicseréltetni még eltávolítható hiba esetén is, ha a termék a javítást követően a hiba megismétlődése vagy nagyobb számú hiba miatt nem használható megfelelően. Ilyen esetben a fogyasztónak joga van elállni a szerződéstől.
  • 1.5 Ha a fogyasztó nem áll el a szerződéstől, vagy nem él a hibátlan új termék szállítására, a termék egy részének kicserélésére vagy javítására vonatkozó jogával, a fogyasztó ésszerű árengedményt igényelhet. A fogyasztó akkor is jogosult ésszerű árengedményre, ha az eladó nem tud új, hibátlan terméket szállítani, a termék egy részét kicserélni vagy a terméket kijavítani, valamint ha az eladó nem orvosolja a hibát ésszerű határidőn belül, vagy ha a hiba kijavítása jelentős nehézségeket okozna a fogyasztónak.
  • 1.6 A fogyasztót nem illeti meg a hibás teljesítéshez való jog, ha a fogyasztó az áru átvétele előtt tudta, hogy az áru hibás, vagy ha a fogyasztó okozta a hibát.
  • 1.7 A fogyasztó az átvételtől számított huszonnégy hónapon belül élhet a fogyasztási cikkekben előforduló hibák miatti igényérvényesítési jogával. Ha a hiba az átvételtől számított hat hónapon belül jelentkezik, a terméket úgy kell tekinteni, hogy az átvételkor hibás volt.

2. HOGYAN NYÚJTSUNK BE KÉRVÉNYT

  • 2.1 A Vevőnek a hibás teljesítésből eredő jogait (a továbbiakban: "Reklamáció") a jelen Reklamációs eljárásnak megfelelően kell gyakorolnia.
  • 2.3 Ha a jótállási időn belül hibát fedez fel a termékben, kérjük, azonnal értesítsen minket a info@kabelecky.hu e-mail címen, és egy reklamációs jegyzőkönyvet küldünk Önnek kitöltésre.
  • 2.4 A vevőnek joga van az eladóval és az eladó telephelyével szemben személyesen a Hanio s.r.o., Rebešovická 912/35a, 643 00, Brno - Chrlice címen reklamálni.
  • 2.5 A vevőnek joga van reklamációt benyújtani a reklamált áru ajánlott levélben történő elküldésével a Hanio s.r.o., Rebešovická 912/35a, 643 00 Brno - Chrlice címre, a ČP vagy más futárszolgálaton keresztül, vagy a Packeta.hu oldalon keresztül. Az utánvétellel reklamációra küldött árukat elutasítjuk és visszaküldjük a feladónak.
  • 2.6 A vevő köteles bizonyítani a kérdéses áru megvásárlásának időpontját, különösen a vonatkozó adóigazolás benyújtásával vagy más hiteles módon.
  • 2.7 A vevő nem jogosult olyan hibát reklamálni, amelyet már korábban kifogásoltak, feltéve, hogy az áru vételárából ésszerű árengedményt adtak.

3. A PANASZ BENYÚJTÁSÁNAK ÉS RENDEZÉSÉNEK HATÁRIDEJE

  • 3.1 Minden eladott termékre a jogszabályoknak megfelelően az áru átvételétől számított 24 hónapos garanciát vállalunk.
  • 3.2 A követelés benyújtásának határideje azon a napon kezdődik, amikor a vevő, aki az adóigazolásban szerepel, vagy az általa meghatalmazott személy átvette az árut.
  • 3.3 Az Eladó akkor vállal garanciát olyan Vevő részére, aki nem fogyasztó (azaz vállalkozás számára), ha ezt az árura vonatkozóan kifejezetten kikötik.
  • 3.4 A vevő köteles az áru hibájának felfedezése után indokolatlan késedelem nélkül reklamálni az árut. Az eladó nem felel a kár mértékének növekedéséért, ha a vevő a hiba ismerete ellenére használja az árut.
  • 3.5 Ha a vevő jogosan követeli az árut, az igényérvényesítési határidő nem jár le arra az időszakra, amíg az áru javítás alatt áll, és a vevő nem használhatja azt.
  • 3.6 Az eladó köteles a reklamációról azonnal, bonyolultabb esetekben 3 munkanapon belül dönteni. Ez a határidő nem tartalmazza a hiba szakmai értékeléséhez szükséges időt. Ha a Vevő az Eladó telephelyén személyesen reklamálja az árut, az Eladó köteles a Vevőnek írásbeli visszaigazolást adni, amely tartalmazza a reklamáció időpontját és helyét, a reklamált hiba jellemzőit, a reklamáció rendezésének kívánt módját és azt, hogy a Vevőt milyen módon tájékoztatják a reklamáció rendezéséről.
  • 3.7 A hibás termék kézhezvételét követően a vásárlót a hibás termék kézhezvételétől számított 48 órán belül e-mailben értesítjük.
  • 3.8 A kifogásokat, beleértve a hibák elhárítását is, indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a kifogás benyújtásától számított 30 napon belül kell rendezni, kivéve, ha az eladó és a vevő hosszabb határidőben állapodik meg. E határidő hiábavaló elmulasztása lényeges szerződésszegésnek minősül.
  • 3.9 Ha a követelés jogosnak bizonyul, a vevő jogosult a követelés érvényesítésével kapcsolatban felmerült költségek megtérítésére. Azonban csak az áruk jellegéhez képest ésszerű költségek téríthetők meg. Pl. a postaköltség, nem pedig a taxiszolgáltatás költsége.
  • 3.10 Ha a reklamációt az áru vagy annak részeinek kicserélésével oldják meg, a hibás teljesítésből eredő jogok gyakorlására vonatkozó új határidő nem indul el, de a reklamált árura vonatkozó határidő folytatódik.

4. A HIBÁKÉRT VALÓ FELELŐSSÉG ALÓLI KIVÉTELEK

  • 4.1 Az eladó a következő esetekben nem vállal felelősséget a hibákért:
  • 4.1.1 ha az áru az átvételkor hibás, és az ilyen hiba miatt a vételárból árengedményt állapítottak meg
  • 4.1.2 ha a hibát a vevő okozta, és az a nem rendeltetésszerű használatra, tárolásra, nem megfelelő karbantartásra, a vevő beavatkozására vagy az áru mechanikai sérülésére vezethető vissza
  • 4.1.3 ha az áru hibája a szokásos használatból eredő elhasználódásból adódik, vagy ha az áru jellegéből adódik
  • 4.1.4 ha az áru mechanikai sérülést szenvedett
  • 4.1.5 a hibát az áru helytelen kezelése vagy elhanyagolása okozta
  • 4.1.6 a hibát szakszerűtlen beavatkozás okozta
  • 4.1.7 vis maior miatt keletkezett kár

5. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

  • 5.1 Higiéniai okokból az árukat csak akkor fogadjuk el visszaküldésre, ha azokat megfelelően megtisztították.
  • 5.2 A 634/1992 sz. törvény 14. §-a szerinti kötelezettség teljesítésével kapcsolatban az Eladó tájékoztatja a Vevőt a bíróságon kívüli fogyasztói vitarendezés lehetőségéről a Cseh Kereskedelmi Felügyelet (www.coi.cz) által, amely az Európai Bizottság által a bíróságon kívüli fogyasztói vitarendezésre kijelölt, bejelentett szervezet.

6. Hatékonyság

Ez a panaszeljárás 2018.5.25-én lép hatályba.

7. Összefoglaló

Hogyan kell eljárni panasz esetén:

  • 1. Értesítsen minket e-mailben arról, hogy a megvásárolt áru hibás, és hogy reklamálni kívánja, vagy lépjen velünk kapcsolatba telefonon a +36 305 845 134-os számon.
  • 2. Várja meg a választ és az áru reklamációs űrlapját (amelyet az e-mail kézhezvételétől számított 24 órán belül elküldenek).
  • 3. Töltse ki az űrlapot, és küldje el a megfelelően becsomagolt árut az eladó telephelyének címére (általában a vásárlóknak felajánlják azt a lehetőséget is, hogy a Packeta.hu oldalon keresztül ingyenesen küldjék el az árut reklamációra).
  • 4. Amint az áru megérkezik hozzánk, egy tájékoztató e-mailt küldünk Önnek az áru reklamációra történő átvételéről, amelyből kiderül, hogyan fogjuk a reklamációját kezelni.
  • 5. A reklamáció rendezése után felveszik a kapcsolatot az ügyféllel a szállítás módját illetően, és az árut visszaküldik az ügyfélnek.